Marketing dokáže spolehlivě zabít, nebo aspoň oslabit, většinu firem. Stejně jako lékař dokáže, neúmyslně samozřejmě, zabít nebo oslabit pacienta. Jak je to možné?
Za prvé je marketing stále v pre-vědeckém stádiu. My v marketingu máme data, stejně jako lékaři v minulosti viděli, jak na tom pacient je. Jenže na základě dat často doporučujeme škodlivá řešení. Proč? Protože stavíme na domněnkách, nikoli na vědeckých experimentech a poznatcích vědy.
Za druhé, lékaři, samozřejmě neúmyslně, pomohli zabít Steva Jobse, protože každý z lékařů léčil nějaký jiný problém, který Steve Jobs měl. Výsledkem bylo, že léky a léčebné postupy zhoršovaly zdravotní stav pacienta.
I v praxi firem vidíme, že se problémy řeší partikulárně, nikoli holisticky a propojeně.
Na základě dat, případových studií a ukázek si předvedeme, jak marketing škodí a jak jej změnit tak, aby prospíval.
Na přednášce si sami vyzkoušíte, je-li váš pohled na marketing vědecký, nebo alchymistický, a holistický, nebo partikulární.
Pro každého, kdo chce odcházet z přednášky s myšlenkou: "Vím, na co si musím dát v marketingu pozor."